Program rozwojowy przewiduje ciąg zmian w warunkach, w jakich odbywają się podstawowe procesy szkolne: kształcenie, wychowanie, opieka nad uczniem, współpraca szkoły ze środowiskiem. Stanowi on opis kluczowych obszarów działania szkoły, w których szkoła chce wprowadzać zmiany z myślą o podniesieniu efektów kształcenia; strategie wdrażania tych zmian oraz określenie tego, co ma być ich rezultatem. Program rozwoju jest tylko jednym z przejawów kompleksowego podejścia do procesu planowania pracy, ale nie zawiera działań związanych z zapewnieniem jej bieżącego rozwoju. Jego podstawą powinny być: programy szkoły, aspiracje szkoły i środowiska, diagnoza aktualnego stanu.
Wraz z wejściem w życie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2006 r. przestało obowiązywać Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych do sprawowania nadzoru pedagogicznego, a także kwalifikacji osób, którym można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz, które obligowało dyrektorów i nauczycieli szkół do opracowywania programów rozwoju szkoły.
W ramach działania 9.2 programy rozwojowe szkół powinny w szczególności obejmować:
Działanie 9.2
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie
ul. Czechowska 19, 20-072 Lublin
email: efs@lubelskie.pl, tel. 081-44-16-843, fax 081-44-16-853 / Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 15.30.
Statystyka:
odsłony:15092001, wizyty:7214020
projekt i cms: www.adm-media.pl