Twoja opinia

drukujFAQ - Pytania i odpowiedzi

09-02-2012

Pytanie:

Jakie są obowiązki sprawozdawcze podmiotów udzielający pomocy publicznej / pomocy de minimis?

Odpowiedź:

Zgodnie z art. 32. ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404, ze zm.) podmioty udzielające pomocy publicznej / pomocy de minimis są zobowiązane do sporządzania i przedstawiania Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej / pomocy de minimis, jak również informacji o nieudzieleniu takiej pomocy w danym okresie sprawozdawczym. Sprawozdania zawierają w szczególności informacje o beneficjentach pomocy oraz o rodzajach, formach, wielkości i przeznaczeniu udzielonej pomocy.

Terminy przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy określone zostały w § 6 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 sierpnia 2008 r. w sprawie sprawozdań
o udzielonej pomocy publicznej, informacji o nieudzieleniu takiej pomocy oraz sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych.

Podmioty udzielające pomocy publicznej / pomocy de minimis wskazane w wykazie podmiotów udzielających pomocy publicznej określonym w rozporządzeniu Rady Ministrów wydanym na podstawie art. 32 ust. 11 w/w ustawy, przekazują sprawozdania z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP w terminie 30 dni od dnia udzielenia pomocy.

Pozostałe podmioty udzielające pomocy publicznej / pomoce de minimis przekazują sprawozdania kwartalne w terminie 30 dni od dnia zakończenia kwartału, natomiast sprawozdania roczne - w terminie 60 dni od dnia zakończenia roku kalendarzowego.

Podmiot, który nie udzielił pomocy w danym roku kalendarzowym, sporządza informację o nieudzieleniu takiej pomocy i przekazuje ją w terminie 30 dni od zakończenia roku kalendarzowego.

wróć do FAQ »

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie ul. Czechowska 19, 20-072 Lublin
email: efs@lubelskie.pl, tel. 081-44-16-843, fax 081-44-16-853 / Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 15.30.
Statystyka: odsłony:14964000, wizyty:7089145

projekt i cms: www.adm-media.pl